donderdag 29 maart 2012

Cars verjaardagstaart voor Sem

Op 1 april wordt ons vriendje Sem 3 jaar en ik mag net als voor zijn zus Mayra een taart maken. Een Cars taart moet het worden. Een hele uitdaging maar wel erg leuk.
Allereerst ter voorbereiding een auto van fondant maken... Bliksem Mc Queen uiteraard, ik vind hem zelf al best goed gelukt... naar aanleiding van een reactie een beschrijving gemaakt van hoe ik het autootje heb gemaakt zie making-of-bliksem-mc-queen


Naast de auto van fondant, moest er natuurlijk ook taart worden gemaakt.
Het is een stapeltaartje geworden van 2 lagen. Waarbij de kleinste taart was gevuld met creme patissier, oftewel banketbakkersroom en abrikozenjam en de grootste met banketbakkersroom en frambozenjam.

De taarten heb ik bekleed met fondant en tot slot moest de auto er nog op.

En zie hieronder het eindresultaat.



4 opmerkingen:

  1. leuk zeg!!
    ik wil ook een cars autootje maken!
    zou je het op kunnen schrijven hoe je zon autootje maakt!!
    top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zou iemand andwoord kunnen geven?????????????????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Anoniem, ik was op vakantie en niet eerder in de gelegenheid om te reageren. Maar naar aanleiding van jouw vraag heb ik er gelijk een blogitem van gemaakt, te vinden onder deze link http://tjitskebakt.blogspot.nl/2012/09/making-of-bliksem-mc-queen.html

    Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. harstike bedankt!! ben er suuuper blij mee!! sorry voor mijn eventueele ongeduldheid!! het zal nu zeker lukken!! TOP!

    BeantwoordenVerwijderen