zondag 8 april 2012

Paastaartje 2012

Het is Pasen en ook dan is het tijd voor een taartje, vorig jaar begon het daar allemaal mee en in het afgelopen jaar heb ik dan ook van alles gebakken en gemaakt.

Waar ik vorig jaar begon met een brownie uit een pakje, beetje water toevoegen mixen en dan in de oven, hebben de kant-en-klaar pakjes inmiddels al een hele tijd het veld geruimd en wordt alles zelf afgewogen en gemengd. Ook het marshmellow-fondant van vorig jaar heeft inmiddels plaatsgemaakt voor rolfondant of marsepein, maar bij voorkeur toch rolfondant. Dat werkt een stuk makkelijker en sneller...

De houten deegroller is vervangen voor een siliconen deegroller en inmiddels staan er drie bakken met allerlei accessoires voor het maken en bekleden van taarten en cakejes in de kast, varierend van uitstekertjes tot bakvormpjes.

Het paastaartje voor deze pasen is een gezinsprojectje geworden. Ik heb de biscuit gemaakt en de vulling, en Thijs en Aniek hebben samen met papa de bloemetjes en vlindertjes gemaakt. De bloemetjes van Aniek hebben de taart echter nooit gehaald, want zij had bedacht dat je dat ook kon eten en dat was natuurlijk wel erg lekker. Gelukkig had ze een klein stukje fondant gekregen.




Voor mezelf zaten aan deze taart wel weer een paar leermomentjes... neem iets meer fondant, zorg dat de taart met voldoende creme is afgesmeerd, ik had voor het mooie eigenlijk net te kort uitgerold en ik heb nog wel wat te oefenen voor wat betreft mijn spuitwerk.

De familie was weer helemaal blij en vond het een leuke en heerlijke taart, maar ja... het is ook goed om kritisch te zijn, ook op mezelf.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tjitske,
    Ik heb je taartje bij het 'taarten en cupcakes voor pasen' overzicht geplaatst: http://www.taartinspiratie.com/taarten-en-cupcakes/feestdagen/pasen/
    gr, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk met de kids bakken! Zullen ze later allemaal herinneren. groetjes Kate.

    BeantwoordenVerwijderen