vrijdag 20 april 2012

Afscheidscupcakes voor juf Esmée

Vandaag is de laatste dag van juf Esmée, de stagejuf van Thijs.
Helaas gaat zij de klas verlaten omdat haar stage is afgelopen. Toch wordt het een feestelijke dag. De kinderen mochten verkleed en juf Ilse had gevraagd of alle kinderen een bloem en knutseltje mee wilden nemen voor juf Esmée.

De kinderen moesten wel hun eigen drinken en fruit meenemen, maar om het toch een beetje feestelijk te maken heb ik met juf Ilse afgesproken om mini-cupcakes te maken.

Het leek me een uitstekende gelegenheid om nog een recept van Lily's Cupcakes uit te proberen. Mijn keuze is gevallen op de Red Velvet. Een chocolade cakeje met een rode kleur. Deze rode kleur is niet met kunstmatige voedigskleurstof toegevoegd, maar met ingekookt bietensap. Zie hieronder een foto van het beslag. Op de foto zie je dat het er een beetje roze uitziet.



Na het bakken zag het er uit als een chocoladecakeje, maar wel met een rode gloed. Op eenof andere manier lijkt het in het boek roder, maar waar dat dan aan ligt, misschien toch iets te lang gebakken, alhoewel ze zijn heerlijk smeuïg, tja misschien zijn de foto's wel bewerkt. Bovenop het cupcakeje komt een topping van boter, roomkaas, poedersuiker en een vleugje citroensap.

Tot slot afgemaakt met een roze bloemetje van fondant, dat was een wens van Thijs toen ik hem vroeg wat ik op het cakeje zou doen. Dus toen waren mini's voor de klas en 1 voor juf Esmée klaar (met een zefgemaakte bloem van Thijs erbij)... dat we er de rest van het weekend ook nog van kunnen genieten is ook leuk voor onszelf.



Toch was ik ook wel erg benieuwd naar de kleur binnen in de cupcake en ik kon het toch niet laten om ook daar een foto van de maken. Het lijkt toch wel erg op een chocoladecakeje en dat is het natuurlijk ook, maar op de foto misschien niet zo goed te zien is dat er wel een duidelijke rode gloed in het cakeje zit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten