donderdag 19 september 2013

Pot vol koekjes/brownies voor de dag van de Leidster 2013

Dit keer eens niet een taart of cupcakes, maar een pot vol ingrediënten om zelf met toevoeging van boter, en eieren lekkere koekjes of brownies te bakken.

Sinds kort ben ik lid van de oudercommissie van de BSO en Speelschool waar Thijs en Aniek naartoe gaan. In de vakantie ontvingen we een mailtje van de organisatie dat we als oudercommissie ook een presentje zouden mogen uitreiken aan de leidsters van de locaties. Het idee dat werd voorgesteld was een tasje met bloembollen, al dan niet met een speciale tekst. De voorzitter stuurde de vraag in het rond of iemand nog een idee had. Ik had op internet deze pot vol recepten al eens voorbij zien komen en stelde voor of dit een idee zou kunnen zijn. En ja, dat was een goed idee.

Ik wierp mezelf op om dit dan ook uit te voeren. Het budget was beperkt, dus hoe dit aan te vliegen.
Allereerst het recept, dat vond ik op de site van de bedenkster Marieke. Zij heeft ook leuke etiketten ontworpen om de pot mee op te leuken.

Dan voor weinig geld glazen potten vinden, daarvoor struinde ik de Action, Blokker, Marskramer etc. af, had ik het maar geweten toen ik nog in Polen was, daar lagen potten voor weinig geld zo in de supermarkt. Uiteindelijk een andere oplossing, appelmoespotten, dus helaas ook het een en ander aan appelmoes verspild, want 13 potten, dat krijgen we echt niet op met z'n 4-en. Potten leegmaken, etiketten afweken, nog een keer goed schoonmaken, daarna heel goed afdrogen.

Dan kan het vullen met ingrediënten beginnen. Erg leuk om te doen, maar het kost toch weer meer tijd dan vooraf gedacht. Uiteindelijk was ik wel blij met het resultaat en de leidsters ook.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten