zondag 29 september 2013

Brandweerman Sam taart voor Phaedra

Ons nichtje Phaedra werd 3 jaar. Ze is helemaal gek van Brandweerman Sam.
Mijn zusje had me gevraagd of ik een taart voor haar wilde maken en natuurlijk wilde ik dat.

Na een beetje inspiratie te hebben opgedaan op internet, lang leve Google :) besloot ik om Brandweerman Sam te boetseren en hem met slang op de taart te zetten.

Het werd een biscuit ,met Zwitserse room vulling en frambozenjam, afgesmeerd met witte chocoladeganache botercrème en daarna bekleed met fondant.



Helaas had Sam een beetje een probleem met zijn evenwicht dus hij mocht tijdens het vervoer naar de jarige in een bakje naast de taart liggen. Eenmaal daar aangekomen heb ik hem weer snel op de taart gezet, leuk voor de foto en de blik van de kleine meid, daarna struikelde hij over zijn eigen brandslang. Phaedra vond het niet zo erg, voor we er erg in hadden, had ze Sam onthoofd, dat smaakte haar wel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten