donderdag 10 oktober 2013

Android eats Apple taart

Collega Ronald was jarig. Hij zou dit jaar op appeltaart trakteren. Daarvoor had hij de dag voor zijn verjaardag een date met zijn oven. Zijn vriendin en ook hij vond het namelijk wel lekker om ook voor de visite thuis appeltaart te kunnen serveren. Toen hij vertelde dat hij 4 taarten moest bakken, stuurde ik hem een mailtje. De strekking moge duidelijk zijn. Ik bood aan een taart voor hem te maken.

De dag voor zijn verjaardag kreeg ik 's morgens een telefoontje, of mijn aanbod nog steeds stond. Natuurlijk, gaan we gewoon doen. Wat voor taart, appeltaart? Nou, chocoladetaart leek hem wel wat.
Daar zat ik dan de rest van de dag op mijn werk, tussen mijn werkzaamheden door, een beetje bedenken wat nou bij hem zou passen en hoe ik die chocoladetaart zou maken.

Ik besloot een hele 'zware' taart te maken, met veel chocolade. Het werd een chocolade biscuit. Gevuld met opgeklopte pure chocoladeganache en witte chocolade met frambozenjam, afgesmeerd met witte chocoladeganache botercrème. De zijkanten beklede ik met groene en oranje fondant, terwijl ik bovenop nog een laagje pure chocoladeganache deed. Ter decoratie besloot ik met candymelts en witte chocolade een Android poppetje en een Apple te maken, dat is een van de plaatjes die hij als screensaver gebruikt op kantoor.




Met een waarschuwing vooraf overhandigde ik hem zijn taart en gelukkig, hij was er blij mee.
Toen ik hem later sprak, gaf hij aan dat het wel een zware taart was, hij had een groot stuk genomen en hoefde daarna niet meer te eten. Tja, wat ik kon zeggen was, ik heb je gewaarschuwd :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten