zondag 27 oktober 2013

Ice Age taart voor Andy

Andy werd 7 en na de Minecraft taart van zijn broer wilde hij graag een Ice Age taart.

Ik vind deze opmerking echt geniaal. Bij zijn moeder heb ik geïnformeerd of hij dan ook nog een favoriet figuur heeft uit deze film en ja hoor Scrat, die malle soort van eekhoorn met zijn eikel. Dat was dus weer een uitdaging. Ik besloot een poging te wagen om dit beestje te modelleren van fondant, maar dat viel nog niet helemaal mee, ik heb er wel een paar pogingen voor  nodig gehad voordat ik dacht, dit moet hem maar worden. De taart mocht dit keer gevuld met Zwitserse room en frambozenjam. Daarnaast heb ik dit keer naast fondant, gebruik gemaakt van buttercream icing. Hiervoor heb ik het recept van Wilton gebruikt, leuk om te doen, maar vreselijk zoet. Hierdoor hoefde ik de taart niet helemaal met fondant te bekleden.




Het verven van Scrat was ook nog best lastig, hoe kom ik aan de juiste kleur en ziet het er niet gek uit. Ook al zie ik zelf nog wel wat puntjes, toch vind het het wel een leuke taart geworden. 

Andy was helemaal verrast door de taart en zijn moeder heeft ook een foto op Facebook gezet met de volgende quote van de jarige job: "Mama ik ben vandaag 25 uur jarig. Dat kunnen jullie nooit zeggen." 
De reacties op deze opmerking en op de taart die daar te vinden waren vond ik al erg leuk om te lezen. Dat maakte deze taart voor mij weer geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten