zaterdag 2 maart 2013

Abraham's mosterdpot

Een oom werd 50 en dat werd gevierd. Hij had al zijn broers en zussen en hun kinderen uitgenodigd. Dus wij waren ook van de partij. Maar wat geef je dan. Geld had ik dan toch maar bedacht, maar geld in een envelop, dat is zo saai... dus het moest een mosterdpot van taart worden...

Dus maakte ik als basis een biscuitgebak gevuld met witte chocoladeganache botercreme en natuurlijk een laagje aardbeienjam.
Ik vond wel dat het geld er echt in moest, dus besloot ik om het dekseltje van de mosterdpot rondom te bekleden met chocoladefondant. Het potje werd volledig bekleed met vanillefondant. Allereerst een beetje geel gemengd met iets groen, dat werd toch te groen, uiteindelijk een potje mosterd uit de kast gehaald en nog eens goed geanalyseerd welke kleur ik dan moest hebben...

Het bleek dat ik het beste mijn potje goudkleurig kon maken, die kleur kwam het dichtst bij de mosterd in mijn eigen potje. Dus zo gezegd zo gedaan. Voor mij was het weer een geslaagd project.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten