zaterdag 30 maart 2013

Sinaasappelcake voor Eveline

Op 30 maart is vriendin Eveline jarig.

Ze zou het dit jaar niet echt vieren, maar ik had bedacht dat het toch wel leuk zou zijn om een cake te bakken en die als cadeautje langs te brengen. Aangezien zij de vorige keer de St. Clements cake ook erg lekker had gevonden. Deze keer koos ik voor een sinaasappelcake, eigenlijk redelijk simpel, ik heb gewoon de bakkerscakemeel van Koopmans gebruikt en in plaats van melk sinaasappelsap toegevoegd aan het beslag. Daarna de cake geglazuurd met poedersuiker met sinaasappelsap en sinaasappelrasp en een tulp van fondant, die zelfs een beetje door het glazuur zakte door zijn gewicht.

Toen ik de eerste keer langs reed was er niemand thuis, dus ging ik eerst maar boodschappen doen en daarna een nieuwe poging, anders had ik inmiddels een tas bemachtigd waar ik de doos met de cake in kon zetten om deze op het tuinbankje te parkeren in de voortuin. Dit was niet nodig. Ze was net thuis. Dus ik kon  de jarige feliciteren en haar mijn cadeautje overhandigen. Gelukkig vond ze het erg leuk. Hopelijk heeft het ook nog gesmaakt, maar dat hoor ik vast nog wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten