zaterdag 2 maart 2013

St. Clement's Cake

Van een vriendin krijg ik regelmatig een stapel Flair's. Een leuk tijdschrift om te lezen en er staan ook leuke recepten in. Zo ook in Flair no. 7. Het is een recept van Jamie Oliver uit het boek "Te gast bij Jamie"

De kinderen gingen een nachtje logeren bij vrienden en het leek mij wel leuk om een taartje mee te geven als bedankje. Dus eerst op zoek naar gemalen amandelen, bij ons niet te verkrijgen, maar blanke amandelen wel, dus heb ik de amandelen zelf maar gemaald, ook geen probleem, kost alleen wat extra tijd en geeft ook wat meer afwas.

Het is een cake bestaande uit boter, suiker, eieren, sinaasappel, gemalen amandelen en wat zelfrijzend bakmeel. Na het bakken, prik je er gaatjes in met een cocktailprikker waarna je er sinaasappelsiroop overheen sprenkelt die dan in de cake trekt.  Tot slot gaat er een glazuur overheen van poedersuiker met citroensap, afgemaakt met wat citroenrasp. Een heerlijk fris/zoete cake.

Ik had redelijk veel beslag dus besloot ik om naast het taartje ook 2 cupcakes te maken, dan zou ik het zelf ook nog kunnen proeven :).


Dit taartje ging mee, de cupcake werd door manlief niet helemaal gewaardeerd, deze was misschien iets aan de droge kant. Maar toen we de kinderen gingen wegbrengen, kreeg ik toch ook nog de kans om een stukje van de cake te proeven en deze was wel lekkerder dan de cupcake, dat geef ik eerlijk toe. Toen we de kinderen de volgende dag weer kwamen halen, was de cake gewoon helemaal op. Ze hadden er erg van genoten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten