vrijdag 6 juli 2012

Aardbeien en rabarber

Nadat ik weer lekker bezig was geweest met de aardbeiencupcakes en nog een beetje beslag over had, zonde om zomaar weg te gooien. Leek het me wel aardig om nog iets uit te proberen.

Zelf eet ik 's avonds graag yoghurt met aardbeien en rabarber, gezoet met een beetje honing. Maar hoe zou een aardbei rabarber cupcake smaken?? Dus besloot ik om door het restje aardbeien beslag een beetje rabarbercompote (eerder zelf gekookt) te doen.

Vervolgens de mini-cupcakes de oven in.. totdag manlief bedacht om na 3 minuten baktijd de oven open te doen, hij had bedacht om melk op te warmen voor zijn bakkie koffie... Hij kwam er achter dat de oven al bezet was en deed deze van schrik weer dicht, maar deze cupcakejes, hoe klein ook, besloten niet meer te gaan rijzen. Nadat ik ze wel veel langer dan anders, zeker 35 minuten in de oven had gehad, ze waren dan wel niet gerezen, hoopte niet dat ze gortdroog zouden zijn, ze moesten wel gaar zijn. De cakejes uit te oven gehaald. Tja... het rook wel lekker... ze zagen er ook wel goed uit, alleen niet zo goed gerezen, maar hoe zou de smaak zijn?



Nou... ondanks dat het dus een klein, compact cakeje was geworden, waarbij ik bang was voor klef... viel dat alles mee. Eigenlijk vond ik het zelf wel erg lekker, zowel zonder als met aardbeiencreme topping.
Ook het bezoek op zondag en de kinderen konden een aardbeien-rabarbercakeje wel waarderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten