vrijdag 6 juli 2012

Laatste schooldag

Op vrijdag 6 juli was het zover....

De laatste schooldag voor de zomervakantie, we zijn alleen nog op zoek naar de zomer, heeft iemand hem gezien?

Die dag was het voor de kinderen op de kleuterschool speelgoedochtend en fruitdag. Omdat het toch ook een klein beetje feest is zo'n laatste schooldag, dacht ik, misschien een goede reden om nog een keer cakejes te bakken voor de klas. Ook juf Ilse kon zich wel vinden in dit idee.

Het zouden weer minicupcakes worden, dat is voor de kinderen groot genoeg en dan konden ze daarna ook nog gewoon hun fruit opeten. Om toch een beetje met het fruitthema mee te gaan heb ik aardbeiencupcakes gemaakt, met een aardbeienbotercreme afgemaakt met een confetti van fondant.


In plaats van melk heb ik door het beslag verse aarbeienpuree/sap gemixt waardoor de cakejes een echte volle aarbeiensmaakt kregen. Ook voor de botercreme heb ik in plaats van melk gebruik gemaakt van verse aardbeien. deze heb ik in hele kleine stukjes gesneden en daarna door de botercreme gemixt. Hierdoor kreeg ook de botercreme een heerlijke duidelijk aanwezige aardbeiensmaak.

Natuurlijk kreeg juf Ilse een grote cupcake met confetti.
Dank je wel Juf ilse voor een leuke start op de Prinsenhof voor Thijs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten