dinsdag 18 juni 2013

Prinsessencupcakes voor Aniek

Vandaag werd ze dan echt 3 jaar. Na de prinsessentaart van afgelopen weekend toen we haar verjaardag vierden ging ze vandaag trakteren op de Speelschool. Om in haar  prinsessenthema te blijven, besloot ik om prinsessencupcakes te maken. Ik had zelf ook al wel ideeën, maar een extra steuntje in de rug vond ik op www.party-kids.nl en een site met allerlei traktaties, feesttips en al wat daar bij komt kijken.

Het voordeel was dat op deze site ook een sjabloon te downloaden was van de assepoester, in roze, meerdere kleuren en zwart-wit. Dat kwam mooi van pas en aangezien Aniek graag een roze taart wilde, besloot ik ook voor roze cupcakes te gaan.

Dat was weer even bakken, heerlijk die geur van versgebakken cakejes, witte chocolade smelten en heel veel knippen. Alle bovenlijfjes moesten worden uitgeknipt en met een kartonnetje erachter en een stokje ertussen in elkaar worden gezet. Toe de cupcakes waren afgekoeld heb ik deze met de rand in de witte chocolade gedoopt en daarna door de zilveren en gouden dip. Dit heb ik weer goed laten uitharden en vanmorgen heb ik de bovenkanten besmeerd met een heel dun laagje aardbeienjam en daaroverheen vervolgens een laagje fondant prinsessenlijfje erin en klaar.


Bij aankomst op school wisten de kinderen meteen waar ze moesten zijn, voor 9 uur zaten ze allemaal netjes aan tafel. 



Ik besloot de cakejes nog even op de cupcakestandaard te zetten en toen was het voor mij weer tijd om te gaan.


Bij het ophalen bleek dat de cakejes weer een groot succes waren geweest, er zaten nog 2 grotere kinderen een cakeje te eten en ook Thijs kon thuis nog van een cakeje genieten net als het buurmeisje en ons nichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten