zondag 9 juni 2013

Hello Kitty taart voor Nika

8 juni werd Nika 3 jaar. Na de taart voor Isis, haar zusje, kreeg ik opnieuw de vraag om een taart te maken.
Heel erg leuk. Een Hello Kitty taart moest het worden. Dus ik heb voorbeeld plaatjes opgestuurd en de keus werd gemaakt. Het moest een shopping Kitty worden.

De vulling werd dit keer geen frambozen bavarois, maar ik kreeg de vraag of ik iets met chocola kon doen. Na even snuffelen op deleukstetaarten.nl kwam ik op een snel en niet te ingewikkeld recept van Nigella Lawson. Na een kleine aanpassing die ook op de site werd gegeven was het eindresultaat een zoete roze mousse (gebruik roze marshmellows en witte chocolade). Dit moest natuurlijk wel eerst worden uitgeprobeerd voordat ik het in een taart zou stoppen. Gelukkig was mijn privé testpanel meteen fan. Geweldig voor een meisje dat het in de roze fase zit.



Natuurlijk was het wel weer een race tegen de klok om alles op tijd af te hebben, de moeder van de jarige heeft uiteindelijk zelfs nog een beetje geholpen en kon daardoor ook nog kiezen wat ze wilde door de bloemetjes uit te steken en daarvoor de kleurtjes te bepalen.





Ook moesten er nog 10 cupcakes bij, en ook hier wilde ik iets doen met Hello Kitty, dat werd een stempel, ook weer eens iets om uit te proberen en dit ging erg goed. Uiteraard heb ik gestempeld met eetbare kleurstof.



's Avonds na het feestje kreeg ik een berichtje dat ook deze taart weer erg goed was ontvangen en lekker had gesmaakt. Dat is dan toch weer heel erg leuk om te lezen.

1 opmerking:

  1. Weer mooi geworden hoor en goed gelukt met de hello kitty stempels op de cupcakes! Crea oplossing zeg! Moet lachen om je 'test panel'.

    BeantwoordenVerwijderen